Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2: Brian Mitsoda wurde überraschend gefeuert
Völlig überraschend wurde Brian Mitsoda, Narrative Lead für Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, gefeuert. Paradox Interactive nennt selbst keine Gründe, wünscht ihm aber ebenso wie Creative Director Ka'ai Cluney alles Gute für die Zukunft. Mitsoda selbst zeigt sich völlig überrascht und äußert in einem Statement sein Unverständnis für die Entscheidung.
Die ursprüngliche Ankündigung von Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 wurde von vielen Fans deshalb gefeiert, weil Mitsoda eine führende Rolle einnahm, der bereits durch seine Arbeit am Vorgänger berühmt geworden ist. Deshalb wurde er auch stark in die PR eingebunden, war auf Events anwesend und wurde stets als Marketing-Mittel genannt. Diese Arbeit habe ihn strapaziert, dennoch sei er stets glücklich gewesen, das Spiel zum Leben zu erwecken. Deshalb sei die Entscheidung so enttäuschend für ihn, allerdings bleibt er stolz auf die Arbeit, die er geleistet hat.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 wurde kürzlich auf 2021 verschoben. Zahlreiche Fans zeigen sich entsetzt über die Entscheidung und fordern Paradox Interactive dazu auf, die Gründe dafür öffentlich zu machen.
Das sagen unsere Leser:
Gibt viel Spekulation aktuell - und viele ziehen Initialkäufe zurück.
Marketing-technisch hätten sie nichts Dümmeres machen können, als völlig unerwartet (auch für Brian) denjenigen zu entlassen, der für alles steht, was die Hardcore-Fans schon am Vorgänger mochten. Dabei sind clunky Gameplay, nicht zeitgemäße Grafik und Bugs zweitrangig - the story is where it's at.
Mitsodas Statement dazu:
That this came as a shock to me is underselling it. I’ve worked on Bloodlines 2 for almost five years. The story and main cast was initially conceived in my living room. I helped develop the pitch for Hardsuit Labs and helped pitch the project to Paradox in Las Vegas. I’ve been in charge of the narrative since the beginning, working long days and sometimes weekends to deliver a successor to Vampire the Masquerade: Bloodlines, and I’ve never been led to believe that I hadn’t succeeded. Very obviously, I have also been involved in the PR and marketing side of things, even though it was one of the most difficult parts for me. I’m a pretty private person – press and crowds tend to heavily trigger my social anxiety (which, if you’ve ever wondered about the gloves, they are “armor” that make me feel less exposed in situations that trigger my anxiety).
Bloodlines and the fandom of the game mean the world to me. So I lent my legacy with the franchise, my name, and my participation in marketing efforts for the game, even when it was intensely difficult and took a mental and physical toll. This is all because I wanted to do what was best for the game and the team.
The pride in the work, the fan expectations, and the support from co-workers who started out as fans kept me going through this long five years. And I’m incredibly disappointed and frustrated to say that this is where it ends for me on the project.
I was not part of the conversations that led to the decision to delay production, and to my knowledge, there were no delays caused by the Bloodlines 2 narrative development. I am confident and proud of the work that I and my team put forward. When that work will be seen and what form it will take is unknown to me.
It was a pleasure to work on this game and with many people at Hardsuit Labs and Paradox and I’m sorry I won’t be able to see it to the end. I spent years on some of the best characters and dialogue that I ever wrote. It’s meant a lot to hear from the Bloodlines community and I do hope that what’s finally delivered is as satisfying as I intended it to be. Thanks to all of you who supported me throughout the project.”
klingt alles nach einem typischen "zu viel gewollt" Projekt . hoffentlich kommt es trotz der Einschläge sicher in den Hafen <3